Az elmúlt húsz évre reflektálnak a Modemben: A Modem július 30. és október 25. között megtekinthető Kis magyar pornográfia című kiállításán szereplő alkotások a rendszerváltás óta eltelt időszak egy-egy meghatározó, rendszerspecifikus jelenségére reflektálnak.
Huszonöt évvel ezelőtt megjelent egy irodalmi alkotás, amely rendkívül árnyalt és élvezetes leírást adott a kádárizmus évtizedeiről. Esterházy Péter Kis magyar pornográfia című műve sokak számára revelatív módon jelenítette meg a „létező szocializmus” abszurdnak ható mechanizmusait, keserveit és örömeit. A rendszerről szólt, amelynek javíthatóságáról akkor már évtizedek óta gondolkodott a magyar értelmiség egy része. A rendszerről, amelyet baráti körben mindenki szidalmazott, de amelynek végéről akkortájt kevesen mertek álmodozni. A könyv megjelenését követő öt év múlva végül a rendszer megbukott.
Új rendszer jött létre. Pontosabban: az elmúlt húsz évet az új rendszer kialakulásának és megszilárdulásának időszakaként élte meg a magyar társadalom. Ez alapvetően más, mint a régi – ám mechanizmusai néha ugyanúgy abszurdnak hatnak, mint az előző esetében. Az egykori várakozások nem igazolódtak. Az új rendszer nem lett igazságosabb, az emberek nem lettek boldogabbak. De immár maguk dönthetnek, magunk dönthetünk a sorsunkról, mindennapjaink kereteit pedig a jog, s nem a politikai önkény jelöli ki. S az is szabadságunkban áll, hogy mindezt másképp gondoljuk. Az elmúlt húsz év, az új magyar demokrácia megteremtésének időszaka kusza és botrányosan durva volt. Mi történt ebben az országban? Mi történt ebben a rendszerben? Sokan sokféle választ adnak erre.
Kiállító művészek: Baglyas Erika, Bukta Imre, Csontó Lajos, Csurka Eszter, Eperjesi Ágnes, Esterházy Marcell, feLugossy László, Gerber Pál, Gerhes Gábor, Keserue Zsolt, Kicsiny Balázs, Kis Varsó, Koronczi Endre, Köves Éva, Lakner Antal, Lovas Ilona, Nagy Kriszta, Nemes Csaba, Németh Hajnal, Szabó Dezső, Szirtes János, Szűcs Attila, Wahorn András – írja a Kultúra.hu